♡Sofia♡

Live Laugh Love

Att vara 12 för en dag...

Kategori: Allmänt

Japp, så är det. Yohio kom till stan på sin signeringsturné och det kan man ju inte missa. Så jag och min kompis E samsades med alla andra barn i Trelleborgs centrum, medelåldern var uppskattningsvis runt 6-14 år. Dock har jag hittat bildbevis på att det faktiskt fanns ett par pantertanter som var äldre än oss. Eller ja, äldre än mig. E är fortfarande på den gröna sidan av 30-strecket ;)
 
Gick hemmifrån vid 12.30 och tog ett varv upp i stan för att spana in läget. Sprang på Yohios pappa Tommy Rehn som är gitarrist i hårdrocksbandet Corroded (som för övrigt ska spela på Sweden Rock i år). Fick ett infall och var på väg att daska honom på rumpan och säga "Halloj!!" i true CrazySofia style. Tyvärr måste jag göra er besvikna och säga att jag hoppade över det haha. Sprang på honom igen senare, efter Yohios signering, och då ställde han snällt upp på bild iaf :)
 
Gick upp till busstationen och mötte upp E som hade åkt buss i en halv evighet från Lund. Vi gick ner till Rådhustorget och väntade tålmodigt på att Yohio skulle börja spela kl 14. Ställde oss ganska långt bak för att vi tyckte att vi skulle kunna se bra därifrån. Och det gjorde vi. Ända tills torget fylldes med hängivna pappor med barn på axlarna. All cred till dom dock som gör sånt här med sina barn :)
 
Yohio körde 3 låtar: Our Story, Heartbrake Hotel och Revolution. 3 av de bästa låtarna på skivan enligt mig, så jag är nöjd. Det var kul att höra honom live även om man inte såg så mycket av honom :)
 
Bild från Yohios twitter, jag och E står bak vid den blåa ingången, mellan träden. 1000 spänn till den som kan upptäcka oss haha ;P
 
När han hade dragit igenom de 3 låtarna och snackat lite om att man ska våga vara sig själv så var det dags för signering inne i köpcentret. Eftersom jag och E är så fruktansvärt smarta så gick vi upp på ovanvåningen till Espresso House och tog en fika i väntan på att kön skulle minska. Och precis lagom till vi hade fikat klart så ropade de att det var snart sista chansen att ställa sig i signeringskön. Så vi tassade ner för trappan och ställde oss snällt i kön med typ 6-8 personer före.
Dessa 6-8 personer fick vi dessutom gå före eftersom jag redan hade hans skiva och inte behövde stå i kö för att köpa den innan Yohio signerade den. Så dom vinkade fram oss att komma direkt fram till Yohio.
Så jag lämnade fram hans skiva (Break the boarder) och frågade snällt om han vill signera min Seremedy-skiva också. Han tittade upp, log och sa att det kunde han. Miii, fangirl-moment haha :D
 
Yohio med mina skivor, foto av E:
 
För er som inte vet så var Seremedy ett band han spelade gitarr i innan han drog iväg med solokarriär. Mitt absoluta favoritband, men tyvärr upplöstes det i mitten av april. Officiellt för att medlemmarna ville göra olika typer av musik, men min teori är att Yohio ville satsa på sin solokarriär i Sverige istället, nu när han har fått sån skjuts av Melodifestivalen. Att smida medan järnet är varmt så att säga.
 
 
Efter signeringen så sprang vi även på Marcus från bandet Desaiha, det är han som spelade gitarr bakom Yohio i Melodifestivalen.
 
 
Och så kan vi avsluta med bilden på Tommy, Mr Hårdrock :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: